onsdag 24 maj 2017

Nu börjar säsongen på riktigt!

Hej alla,

uppsatsen är klar och ivägskickad, det känns såååå skönt. Än så länge har det varit glest med fiskepass, men nu börjar det äntligen lugna ner sig. Eller snart i alla fall...nästa vecka kommer bli riktigt jobbig; på tisdag upp till Linköpings universitet för jobbintervju, på onsdag till Borgholm för jobbintervju och på fredag till Borås för uppsatsopponering...så kan man också spendera sina dagar. Men till hösten måste man ju ha ett nytt jobb, så det gäller att ligga i nu. Det har i alla fall blivit några få, korta pass den senaste tiden och när jag ska till Linköping på tisdag, då ska jag absolut passa på å fiska en dag i Emån! När Arbetsgivaren betalar för resan och man kör förbi en het färnasträcka, då får man helt enkelt inte tacka nej:) Jobbintervjun är mellan kl 10 och 11, sen ska d ätas en snabb lunch i bilen, och sen fort ner till Emån. Om allt vill sig, så är spöna i vid 13 tiden och man får se om jag kan äntligen höja mitt färna pers. Det ska i alla fall bli en mycket intressant dag!

Här en bild på nuvarande PBet, från 2009. 2450g

Kan ett nytt PB och reggan bli ett faktum nästa vecka? Vem vet, förmodligen har de lekt då, men vad gör det! De stora kanske är mer huggvilliga då, och en stor färna kan ändå pressa ner vågen ganska så bra. Vi får se.


Här årets första finare metfisk; en björkna på 670g, tagen för några veckor sen.

En fin leksarv, tagen i veckan, 780g. Egentligen ville jag lägga några till pass efter sarven...men tiden räcker nog inte till.

Efter färnaresan och alla jobbintervjuer, så lugnar det äntligen ner sig, och 2 veckor semester väntar då. De ska inledas med ett sent braxenfiske i Hossmo...förmodligen är leken då över, men jag ska försöka pricka in några sena stigningar. Det är ju otroligt varmt nu helt plötsligt :( Annars kan man alltid försöka sig på sutarna efter braxen är klar. 

Efter det, så blir det en första rudatur och i samma veva ska jag upp till St. Karsgöl för att mäska upp ett swim, inför en trevlig 3 dygns karpresa med dottern. Det ska bli riktigt spännande att testa denna grymma, om än svåra karpsjö. 

Det går alltså framåt nu på fiskefronten!

/Braxmax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar